• Call: 055 534 9680
  • Mail:info@swotmarketing.nl

Reacties van tevreden deelnemers

2013, marketingstudiereis naar Shanghai

Susan van Gorp RM, Marketthings, ’s-Hertogenbosch & Nigeria

Shanghai, een plaats die al lang op mijn lijstje stond. Een trip via Nima en SWOT Marketing was dan ook geen moeilijke beslissing. Programma zag er goed uit en dat in combinatie met Shanghai. Hoe dat echt zou zijn heb ik pas gemerkt toen we vertrokken. Een beetje onwennig nog op Brussel vertrek, is tijdens die week snel veranderd. Het is heerlijk wanneer je normaal in de positie bent dat je alles moet regelen om het nu over te laten aan een ander. Dat is niet altijd makkelijk, maar nu wel. Het programma met de bedrijfsbezoeken liepen naadloos in elkaar over. Fenomenaal goed programma, compliment! En daar waar nodig kon ook nog wel een programma onderdeel ingelast worden. SWOT werkte samen met prima partners. De bedrijfsbezoeken stonden al lang voor vertrek vast en zijn als gepland ook bezocht en hebben rondleidingen gehad. Dat samen met een geweldige groep gelijkgestemde mensen heeft voor een geweldige reis gezorgd. Met vriendschappen die nog voortduren.


 

Ren van ’t Slot, Compris, Schiphol

Een onvergetelijke ervaring! De studiereis naar Shanghai, georganiseerd door SWOT Marketing, was een beleving die zich kenmerkte door een opeenvolging van professionele positieve verrassingen. Een bezoek aan het consulaat, een masterclass op de universiteit, een kijkje in de keuken van diverse bedrijven en winkelketens, gecombineerd met lunches en diners op plaatsen die je als toerist niet kunt vinden. Strak en uitstekend georganiseerd, van vliegreis, hotel tot en met de kleinste details. Leuke sfeer en erg leerzaam. Kortom een aanrader als je een keer een andere wereld vanuit een andere invalshoek wilt meemaken.


Ruud Boer RM, directeur Bataafsche Teeken Maatschappij

NIEUWE ENERGIE EN INSPIRATIE

Als ik terugdenk aan de marketingstudiereis die ik in 2013 naar Shanghai gemaakt heb, springen er twee woorden meteen uit:
ENERGIE en INSPIRATIE.

Door de gemêleerde samenstelling en het enthousiasme van de groep heeft de week me geen energie gekost maar juist opgeleverd.
En dat terwijl we een vol programma hadden met veel bedrijfsbezoeken en culturele kennismakingen.
Het enthousiasme van de organisatie door Ronald Jans heeft hier ook zeker aan bijgedragen.
De inspiratie kwam o.a. tot stand door de voor mij nieuwe wereld (China) en de manier waarop lokale marketeers hier mee omgaan.
Ook de onderlinge discussies bij de bezochte bedrijven en ’s avonds aan de bar waren heel inspirerend.
Ik ga daarom ook graag weer mee met de marketingstudiereis naar Japan en Zuid-Korea.
Ik verwacht dat de organisator SWOT Marketing me zeker weer nieuwe energie en inspiratie zal gaan geven.


 

2014 marketingstudiereis naar Kaapstad

Jeanine Dijkhuis RM, Pon, Leusden

Onze bedrijfsbezoeken in en om Kaapstad waren zeer divers; van interessant tot indrukwekkend. Het meest indringend waren niet de ‘corporates’ die wij bezochten, maar juist de kleine start ups vanuit de townships. Stuk voor stuk moedige initiatieven. Niet zozeer vanuit de ‘Why’ bedacht, als wel door noodzaak en ‘Purpose’ ontstaan. Deze ondernemers die voor hun omgeving een betere toekomst willen zijn intrinsieke veranderaars. Hun complexe en tegelijk hoopgevende activiteiten zijn tekenend voor de huidige situatie in Zuid Afrika. Wij dachten met ze mee. Maar ook met een wijnhuis in Stellenbosch met expansiedrift naar Amerika. Sparren over marketing op locaties als deze, die een lust voor het oog zijn voelt aan als een vakantie, maar kennisoverdracht heeft de boventoon gevoerd. Gezamenlijk met de groep historie en cultuur snuiven is dan nog eens een extra cadeau.


Ruud Verschuur RM, Drivesight Management Consultancy & Mercati School of Retail & Trade Management, Houten

Wat een fantastische mogelijkheid was het; met toppers/marketing-vakgenoten (uit diverse branches) op bedrijfs- en cultuurbezoek naar Kaapstad en Dubai! Zeer interessante bedrijfspresentaties en discussies. Van inzicht in de bedrijfsvoering van gerenommeerde A-merken tot lokale initiatieven. Goed en strak georganiseerd m.m.v. lokale experts en met voldoende ruimte voor eigen beweging. De opbrengst: nieuwe inspiratie voor mijn werkzaamheden en – blijvende – nieuwe netwerkcontacten!