Doelstellingen
Tijdens onze marketingopleiding proberen we aan de hand van een theoretisch kader en praktijkgerichte uitwerking cursisten tot het niveau van strateeg, ondernemer binnen een onderneming, te ontwikkelen. U leert een strategisch plan van hoog niveau op te stellen en de gekozen strategie op operationeel niveau uit te werken. Daarbij staat de dagelijkse praktijk van het werken in snel veranderende markten centraal. U leert op de juiste wijze afwegingen te maken op strategisch en op operationeel/ tactisch niveau.
Voor wie?
Deze opleiding is écht voor ú bedoeld als u verantwoordelijkheid draagt (of wilt gaan dragen) voor het bepalen van het marketingbeleid van een onderneming of business unit, of van een merk, product of productgroep. Of wanneer u als leverancier van marketinggerelateerde diensten betrokken bent bij het bepalen of uitwerken van het marketingbeleid van klanten of opdrachtgevers.
Resultaat
Na het volgen van deze opleiding beschikt u over meer dan voldoende kennis, inzicht en vaardigheden om belangrijke marketingproblemen te analyseren en op basis van deze analyses een (nieuwe of verbeterde) strategie te bepalen. U bent in staat om de gekozen strategie vervolgens uit te werken in een operationeel marketingplan. Dat wordt immers ook van u verwacht. U beheerst het marketingplanningsproces en kent de mogelijkheden van de beschikbare marketinginstrumenten. De opleiding bereidt u optimaal voor op het NIMA Marketing-B examen, dat wil zeggen een specifiek business marketing-examen of een specifiek ‘consumentenmarketing’examen. De door SWOT Marketing gekozen methodiek in combinatie met professionele examentraining moet voldoende waarborg bieden voor een bovengemiddeld slagingspercentage.
Docenten
De docenten van deze opleiding hebben vrijwel allemaal óf een zware functie in het bedrijfsleven óf een bloeiende eigen adviespraktijk. Ze weten waar ze over praten. De door SWOT Marketing ingeschakelde professionals zijn dan ook geen kamergeleerden, maar bevlogen vakgenoten die graag hun praktijkervaring overdragen. De docenten zijn niet alleen vakinhoudelijk goed, maar ook didactisch, communicatief en sociaal sterk.
Cursusavonden
De opleiding wordt gehouden in een representatieve vergaderlocatie in Apeldoorn.
Vaste cursusavond is woensdag.
De bijeenkomsten starten om 19.00 uur en eindigen rond 21.30-22.00 uur – uw eigen inbreng is daarvoor óók bepalend!
De eerste bijeenkomst is een langer durende: aanvang 17.00 uur – einde ca. 21.00 uur (met soep en broodjes). Hiermee trappen we op degelijke wijze af.
Investering
De complete opleiding, bestaande uit de opleiding en de resultaatgerichte examentraining verlangt een investering van € 2.300,- exclusief BTW.
Dit zijn de geplande data:
Les 1: een extra lange openingsles op 17 september (van 17.00 tot 21.30 uur, incl. broodjes)
Les 2: op 1 oktober
Les 3: op 8 oktober
Les 4: op 29 oktober
Les 5: op 5 november (een samenvattingsles, herhaling van belangrijke onderwerpen, extra vragenronde voor de cursisten)
Les 6: op 19 november
Les 7: op 3 december
Les 8: op 17 december
Les 9: op 7 januari
Les 10: op 14 januari (examentraining).
Heeft u belangstelling om met deze of de volgende cursus mee te doen neem dan even contact met ons op.
Een korte boodschap via r.jans@swotmarketing.nl, of bellen met 0651-158107 is gemakkelijk voor opgave én voor het stellen van vragen, indien u iets meer wilt weten.